رهارها، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 20 روز سن داره

بهترین هدیه خدا

تاثير معجزه آساي سركه و جوش شيرين در نظافت منزل

1391/2/2 11:37
نویسنده : مامان مژگان
445 بازدید
اشتراک گذاری

شايد اگر كاربردهاي فراوان و باورنكردني جوش‌شيرين و سركه را مي‌دانستيم، در تميز كردن منزل كمتر از شوينده‌هاي شيميايي آماده استفاده مي‌كرديم.
من امسال خودم ار این روشها استفاده کردم و نتیجه اش عالی بود.بدون استفاده از مواد شیمیایی ،تونستم خونه تکونی کنم.پیشنهاد میکنم یکبار امتحان کنید.

جوش‌شيرين و سركه از جمله بهترين پاك‌كننده‌هايي هستند كه استفاده جداگانه يا تركيب آن‌ها تاثير فوق‌العاده‌اي در پاكيزگي منزل دارد. با توجه به كاربردهاي بسيار آن‌ها، كافيست يك بار امتحان كنيد تا اين دو محصول ارزان و طبيعي بدون نياز به سابيدن، ميهمان هميشگي خانه شما شوند.

چند مورد استفاده از سركه و جوش شيرين در نظافت منزل :

1- براي تميز كردن سطوح غيرچوبي، كاشي و سراميك ، 1 پيمانه سركه سفيد ساده را با 1 پيمانه آب مخلوط كنيد و داخل قوطي اسپري بريزيد. اين مخلوط چندمنظوره را روي سطح مورد نظر بپاشيد و با اسفنج نم‌دار آن را تميز كنيد.

2- از سركه ساده براي تميز كردن سرويس‌هاي بهداشتي استفاده مي‌شود.

3- هنگام شستشوي حوله‌ها به جاي نرم كننده، ½ پيمانه سركه را در دور آخر شستشو به ماشين‌لباسشويي اضافه كنيد. نرم‌كننده‌هاي لباس قدرت جذب حوله را كم مي‌كنند اما سركه ضمن خوشبو كردن باعث نرمي حوله‌ها شده و تاثيري در قدرت جذب آن‌ها نمي‌گذارد.

4- از پودر جوش‌شيرين براي تميز كردن روشويي ، وان ، دوش و سرويس‌هاي بهداشتي استفاده كنيد. براي بردن سخت‌ترين لكه‌ها جوش‌شيرين را با كمي آب تركيب كنيد و به شكل خمير در آوريد. بگذاريد خمير نيم ساعت روي لكه باقي بماند سپس با اسفنج آن را تميز كنيد.(مخصوصا برای تمیز کردن هود وگاز عالیه)

5- بدون نياز به سابيدن، كتري  را به‌راحتي با جوش‌شيرين تميز نماييد. اين ماده بدون ايجاد خش ، باعث برق‌ و درخشش ظروف مي‌شود. از جوش‌شيرين همچنين براي تميز كردن سينك‌هاي استيل و خوشبو كردن آن استفاده نماييد. هر گونه ماده چسبيده به سينك با مخلوط آب و جوش‌شيرين از بين مي‌رود. كافيست نيم ساعت صبر كنيد و با استفاده از اسفنج به نتيجه دلخواه برسيد.

6- براي تميز كردن گاز به جاي مواد شيميايي ، جوش شيرين مصرف كنيد. مخلوط جوش شيرين و آب را داخل اسپري بريزيد و آن را روي گاز بپاشيد، بعد از 24 ساعت حتي سخت‌ترين جرم‌ها هم با كشيدن اسفنج مرطوب به‌راحتي كنده شده و با يك پارچه تميز نم‌دار هرگونه ماده باقي‌مانده برداشته مي‌شود.

7- مشكل گرفتگي چاه با مخلوط جوش‌شيرين و سركه حل مي‌شود. ابتدا ½ پيمانه جوش‌شيرين و سپس به آرامي ½ پيمانه سركه اضافه كنيد. بعد از 30 دقيقه روي آن‌ها آب داغ بريزيد.


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)