رهارها، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 20 روز سن داره

بهترین هدیه خدا

گفتگوی مامان و دخترش

1392/2/23 18:46
نویسنده : مامان مژگان
218 بازدید
اشتراک گذاری

مامانی می خوام یه ذره از حرفهایی که با هم می زنیم (البته بیشرش شعره) رو برات بنویسم.اینم یه جور گفتگو بین من و توست:

1 -مامان مژگان: یه دختر دارم

رها : شا نره(همون شاه نداره)

مامان مژگان: صورتی داره

رها: ما نره(همون ماه نداره)

مامان مژگان: به کس کسونش

رها : میدم(البته منظورت همون نمی دمه)

مامان مژگان: به همه کسونش 

رها : میدم.

 

2 -مامان مژگان: انگشت شستم تو کجایی

رها : مَ ایجام (یعنی من اینجام)

مامان مژگان: از خدا براتون روزه خیلی خوبی

رها : مَ می خوام(یعنی من می خوام)

 

3 -مامان مژگان: یه روز یه آقا خرگوشه رفت دنبال 

رها: بچ موشه (بچه موشه)

مامان مژگان: موشه پرید تو 

رها: سوخ( یعنی سوراخ)

مامان مژگان: خرگوشه گفت

رها : آخ

 

 

 

4- مامان مژگان: رهایم دخترم از خواب

رها:خیز (یعنی برخیز)

مامان مژگان: شکر خندی بزن شوری

رها: اگیز (یعنی انگیز)

 

 

5- مامان مژگان: تو چیه مامانی؟

رها: عـسـل

 

6- من چیه تو هستم؟

رها: مامان

 

7 - مامان چقد دوست داره؟

رها : 10 تا

منم میگم قد یه دنیا تو هم دستاتو به نشانه ی یه دنیا باز میکنی

 

8- شمارش اعداد به فارسی

اِک (1) ، دوو (2 ) ، سیی(3) ،اَنج (5 )، ایش (6) ، اف(7) ، نووو(9) ، ده.

 

9- شمارش اعداد به انگلیسی: 

وان ، تو ، تی (3) ، فو(4)، فای(5 )، سیکس.

 

 

10- رها :تاب تاب عبوسی (تاب تاب عباسی)

مامان مژگان: خدا منو 

رها: نَ آ زی (نندازی)

مامان مژگان:اگه منو بندازی بغل بابا

رها: اَ ن زی (اندازی).

 

11- همین الان داره شعر رعنا گیلکی که گروه رستاک خوندن پخش میشه تو هم که عاشق این گروهی و قسم رعنا رو باهاشون می خونی. قربونت برم.

 

12- مامان مژگان: today is my day today is my bitthday

رها: happy hapyy birthday

مامان مژگان: to me

 

13- مامان مژگان: mammy mammy hello mammy

رها: I nove uuuo(  یعنی  I LOVE YOU)

 

 

 14- وقی صبح از خواب بیدار میشی یا وقتی مامان و بابا می آن خونه یا وقتی ما به کسی سلام میکنیم تو هم صدات رو نازک می کنی

و میگی: سـَ یو م

 

 15 - وقتی کارتونت تموم میشه یا غذات رو می خوری میگی:   اِ چی شد ؟تموم شُد


16 - تازگی ها یاد گرفتی بگی : دس نزن یا بگی بَکن البته منظورت اینه که نکن.

 

البته کلی کلمات و شعر های دیگه رو بلدی  من فعلا همینهارو به یاد آوردم.هرروز مامان و بابا رو با کلی شعرها و کلمات جدید سورپرایز می کنی. و ما با هر کلمه ی تو کلی ذوق زده میشیم و بالا و چایین می پریم.

قربونت برم بی صبرانه منتظر روزی هستم که بشینیم و باهم حرف بزینم.

یه دنیا عشق و دوست داشتن تقدیم تو دختر گلم و یه دنیا قدرشناسی و سپاس برای خداوند مهربونمون که اینهمه مارو غرق نعمت کرده.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان شایان
18 اردیبهشت 92 14:56
آفرین رهاجون.ماشاا... چقدر چیزای جدید یاد گرفتی.دوست دارم گل ناز
saba
26 اردیبهشت 92 14:51
asal taleye mani to fada besham to bolbol shodi vase khodet nanaze man delam vasat y zare shod[hمن هم دلم واست یه ذره شده خواهری.
هدی مامان پرهام
27 اردیبهشت 92 15:53
رها جون از اون شعرهای خوشگل برا منم میخونی انشاالله نی نی خاله سمیرا اومد میام خونه مادر جونت تا شما و پرهام حسابی با هم بازی کنید


ان شاالله .ممنون
خاله سمیرا
28 اردیبهشت 92 16:29
قربونش برم همشو خودم بهش یاد دادم. هوشش پی خودم رفت بوسسسسس


البته که به شما رفته